צור קשר

תחומי התמחות

עורך דין נוטריון בת ים

הרבה אנשים יודעים שיש מקצוע שנקרא "עורך דין" ויש מקצוע שנקרא "נוטריון" וששני המקצועות קשורים הרבה פעמים זה בזה, אבל לא תמיד יודעים להצביע על ההבדלים בין השניים ולא תמיד יודעים מתי מספיק לפנות אל עורך דין, ומתי יש לפנות אל עורך דין נוטריון דווקא.

אנחנו במשרד אנג'לו ניסים גניש מספקים שירותי עורך דין נוטריון בת ים, ובמאמר זה נסביר בדיוק אודות כל אחד מהמקצועות, ונבהיר באופן מדויק מתי חשוב לפנות אל עורך דין נוטריון באופן מיוחד.

המשותף בין עורך דין ונוטריון

עורך דין תעבורה ותאונות דרכים בבת ים
עורךדין נוטריון בבת ים - גניש אנג'לו

גם עורך דין וגם נוטריון מחזיקים בתואר במשפטים. זה המשותף ביניהם, אבל בעצם הדבר היחיד שמשותף.

לייעוץ משפטי ושיחה עם עורך דין גניש

ההבדלים בין עורך דין ונוטריון

אופן קבלת התואר

עורך דין – איש המקצוע שמספק שירותי ייעוץ משפטי וייצוג משפטי בבית המשפט וגם מכין מסמכים משפטיים ללקוחותיו. על מנת לעסוק בעריכת דין כמקצוע, צריך לקבל רישיון מקצוע, היינו – לעבור בהצלחה מבחני הסמכה לא פשוטים.

נוטריון – אדם שהוא עורך דין בהכשרתו, אשר יש לו ניסיון של 10 שנים ומעלה בתחומו ואשר קיבל מינוי ישיר ממשרד המשפטים לטובת אימות מסמכים מסוימים. מכיוון שהם כבר עורכי דין מוסמכים, נוטריונים לא צריכים לעבור מבחני הסמכה, ומקבלים את המינוי לתפקיד מהמדינה. 

העבודה עצמה

עורכי דין עוסקים במגוון רחב של תחומים, ביניהם משפט אזרחי, משפט פלילי ואחרים. 

נוטריונים הם גם עורכי דין וגם מאשרי מסמכים מוסמכים. העבודה שלהם כוללת בעיקר אימות חתימה על תצהירים ומסמכים, כאשר אימות שמתבצע על ידי נוטריון הינו מוכר בבתי המשפט.

משמעות הדברים היא שהיחס אל מסמכים שמאושרים על ידי נוטריון הוא כאל מסמכמים מקוריים אשר נחתמו על ידי החותם עצמו.

נכון שגם עורך דין יכול לערוך צוואות ולאמת חתימה על מסמכים, אבל אישור נוטריוני הוא אישור ברמה הגבוהה ביותר שיכולה להיות. 

מתי חתימתו של עורך דין לא מספקת ונדרשת חתימה של עורך דין?

המקרים בהם נדרשת דווקא חתימתו של נוטריון ולא מספיקה חתימה של עורך דין משתנים, אולם ניתן להכליל ולומר, כי אישור נוטריוני נדרש כאשר אנחנו מעוניינים לקבל דבר מה לאחר שנגיש את המסמך החתום. 

אמנם, ישנם מקרים בהם מסמך או חוזה החתום על ידי עורך דין יהיה מקובל, אולם אם צד ג', זה שהמסמך מוגש אליו, חייב להיות בטוח שהמסמך אותנטי או שהחתימות המופיעות עליו הן אכן החתימות המקוריות – תידרש, ברוב המקרים, חתימה של נוטריון. 

מה מאשרת חתימה נוטריונית?

חתימה נוטריונית מאשרת את מקוריותה של החתימה המופיעה על המסמך ויכולה לאשר גם את נכונות ההעתק או התרגום של המסמך – אם קיימים כאלה. 

בנוסף, נוטריון הינו גורם מוסמך לאשר עריכת צוואה, ממש כמו שופט. 

דוגמאות לאישורים שעליהם נדרשת חתימת נוטריון בבת ים ובכלל:

  • אישור חתימה – אישור חתימה נוטריוני מאשר כי מי שחתום על המסמך הוא אכן האדם שהחתימה מיוחסת לו, וזאת אחרי שפרטיו אומתו מעבר לכל ספק על ידי הנוטריון.

 

  • תרגום נוטריוני – תרגום של מסמך משפטי לשפה זרה, לטובת הצגתו למוסד מסוים בארץ אחרת. תרגום המתבצע על ידי נוטריון או מי מטעמו מבטיח את הדיוק האולטימטיבי בתרגום, וזאת על מנת שהגורם שיקרא את המסמך המתורגם יוכל לדעת בוודאות שהוא קורא את מה שאכן היה כתוב במסמך המקורי.

 

  • אימות חתימה על משכנתא – על מנת לאמת את זהות החותם על שטר המשכנתא ולהבטיח שהוא מבין את כל התנאים שמציב לו הבנק, נדרש מכל מי שמעוניין לקחת משכנתא אימות חתימה נוטריוני. 

 

  • אפוסטיל – אפוסטיל הוא אישור אשר ניתן למסמך רשמי מסוים על ידי רשות המוסמכת לכך על ידי המדינה. אם בעבר היה צורך לגשת פיזית לאותה רשות על מנת לאמת את המסמך, הרי שהיום, לאחר החתימה על אמנת האג, ניתן לגשת אל עורך דין נוטריון בת ים ולאמת את המסמך באמצעות חותמת אפוסטיל. 

 

  • ייפוי כח נוטריוני – אישור רשמי לכך שאדם מסוים מסמיך אדם אחר או גוף אחר (בנקים למשל) לטפל עבורו בעניינים פרטיים שלו. בחלק הגדול מהמקרים אין צורך בחתימה של עורך דין נוטריון, אולם בשני מקרים כן נדרשת חתימה של עורך דין נוטריון בת ים: יפוי כוח כללי וייפוי כוח לכל נושא הקשור במקרקעין.  

 

  • אימות הסכם ממון – על מנת לאמת הסכם ממון בין שני החותמים עליו וכדי להיות בטוחים שהם מבינים את כל האמור בו, נדרשת חתימה של עורך דין נוטריון. 

 

  • אישור הצהרה – במקרים מסוימים נדרש אימות נכונותה של הצהרה מסוימת, בדרך כלל הצהרתו של מתרגם העוסק בתרגום מסמכים רשמיים לגבי נכונות התרגום. מי שמוסמך לאשר הצהרות מסוג זה הוא כמובן עורך דין נוטריון.

משרד אנג'לו ניסים גניש לשירותכם

אנג'לו ניסים גניש הינו משרד עורך דין נוטריון בבת ים, המספק ייעוץ ושירותים משפטיים מקיפים במגוון רחב של נושאים. אם נדרש לכם אישור נוטריוני מכל סוג – נשמח שתגיעו לפגישה במשרד על מנת לקבל את כל הפרטים ולספק לכם שירות משפטי מדויק ומקצועי.

לקבלת מידע נוסף אודות שירותי עורך דין נוטריון בת ים ולקביעת פגישה –
צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר. נשמח לעמוד לשירותכם.

Call Now Button דילוג לתוכן